Wednesday, November 4, 2009

Cerkon = cerita kontot

Saya adalah satu makhluk Allah yg diciptakanNya. Seorang perempuan . pada saya ada satu benda yang sangat saya sayangi, hargai. Ia terlalu penting. Untuk hidup. Namun pada satu hari saya telah memberikan benda itu pada seseorang. percuma, tanpa sebarang cagaran. Setelah die berjanji menjaganya dengan baik.

Tiba-tiba, dugaan menjelang, orang itu datang dan memberitahu kepada saya. Dia telah menghilangkan benda kesayangan saya itu. Saya rasa amat sedih. Yang teramat sangat. Kenapa perkara ini berlaku pada saya.

Tapi sebagai seorang manusia yang kuat. Saya teruskan hidup. Saya ramai kawan. Ada yang sayang saya, ada yang terpaksa kawan, saya juga ada kawan baik. Dan setelah beberapa lama, saya kenal dengan seseorang. Dia baik. Dia kawan saya. Saya suka kawan dengan dia.

Saya telah menceritakan tenta benda kesayanagn saya yang hilang itu. Dia berjanji akan mencarinya. Pada suatu hari, kami berjumpa. Hari itu redup macam biasa. Kawan saya ini datang dekat pada saya dan menunjukkan sesuatu yang sangat saya kenal..

“eh, itu… itu HATI saya…” saya kata.

“ye saya tahu… boleh saya simpan?” dia kata pula.

Saya senyum saja. Dia letakkan hati saya itu di tempat hatinya yang juga kosong.
Kemudian dia senyum juga.

4 comments:

demang said...

ohhh sweett..

acha said...

sweet seh... nk plagiat bleh? huhuhu...

www.4-1nlab.blogspot.com

ika gawus said...

acha.. nk plagiat?? amik la.. tp tulis la name blog kite k.. :P

peche said...

feewiiit... =p

Followers