Thursday, August 13, 2009

pencarian sudah bertemu....

<< post ala2 Cik Kiah >>

kalo korang igt, aku ade masuk satu pertandingan dlm 3 ke 4 bulan yg lalu.. namenye pencarian lelaki dan perempuan sempadan FM. petandingan ini dah pon sampai ke penghujungnye mggu lepas. Alhamdulillah, aku antara finalis. nk kongsi skit la perjalan aku masa tu.

kne kumpul kat KK Bkt Puteri, kol 9, kata kak pora. maka aku dan maarof, rakan seperjuangan, merancang untuk gerak kol 8 pg. tp dah kata pon janji melayu, 8:15 br die dtg amik aku kt kolej. xpe, aku xamik ati.

maarof datang bersama 2 org kawannye. same bilik katanye. ok, aku xkisah.. lagipon, kawan2 die ni kacak2.. serius! muka licin n mulus. kalah pmpn. jeles lak aku. walaupon mungkin ade yg akan anggap xmanis, yela.. kn aku sorg je pmpn, laen sume laki. tapi aku mmg xkisah..

nk tau nape aku xkisah? sebab dorg ni lelaki yang aku leh panggil akak.. aku dh try panggil... dorg xmarah.. sorg kak bedah, sorg kak eton. mmg name glamer dorg gitu.

tp awal2 lagi dorg dh pesan,
"kau ika, kalo g kat kuliyyah, jgn nk ber'eton'2 ek.. mmg aku xmenyahut la." hehe.. xmau kantoi kat makwe la tu.. aku senyum je la.. smbil dlm fikiran dh terfikir~~ aku panggil die dr jauh, "kak etoonnn!!!" pastu buku yang die pegang terjatuh n melatah.. "oh mak kau!!" then coverline betulkan rmbut n betulkan cara jalan.. ahaha.. kiut sgt.

kak bedah, suke bercerita. kalo yg kenal aku selama ni kata aku ni kepoh, ko try duduk dgn si bedah ni sehari. aku betul2 buntu, cmne die leh ade kekuatan untuk berckp dr pg membawak ke mlm. tanpa henti. hmm.. agaknye sbb tu la die dipggil bedah. yg si eton ni plak, sgt la cantik. kwn2 die kata die pakai susuk.. tapi aku tau, die xpakai. yela.. xde pon tahi lalat cm saripai aini kt muka die tu. oh ye, kwn2 maarof ni tak dressing cm pmpn k.. no no no...

otw blk dr bkt puteri, bedah ajak g rumah nenek die kat area situ gk. igtkan kenapa, rupanye, nenek die sakit.
aku jd sgt kagum.. dalam ke'bedah'an die, die sangat baik dgn nenek die. masa mgrib, nenek die nk die smyg bersama. 'kak bedah' ni jadi imam. pas smyg, bacekan manzil utk nenek die ni. aku terharu. lalu trfiki plak.. maknanye, org2 seperti die ni, boleh je nk jadi jantan sejati. tapi just tak nak.. hm... aku, no comment. aku cuma mapu tersenyum then masam blk, pastu senyum n masam blk pstu aku pn lupa aku wat ekspresi ape..

ha.. pas mkn mlm kt sane. aku n mereka blk ke tmpat asal. dlm kol 10 mlm smpai ke blk dlm keadaan yg bak kata org kampung aku, "lotih-litak". pas menyelesaikan urusan yg wajib. aku tdo dgn aman. sikit je amik 'ubat tdo' hr tu.

tp hari itu memang hepi, terutamanye dpt kenal 2 org kwn baru.

oh ya, pertandingan pencarian yang aku masuk tu tamat akhirnye.. seperti yg dijgkakan, aku dpt hadiah rice cooker. pekej2 percutian xde... tp ok gk, leh gk bg mak...

eh,melencong plak dh cite aku ni kan? perlu ke aku tukar tajuk entry ni?? hmm.. rsanya, xperlu kot.. (mmg aku tak nk tuka pon)

No comments:

Followers