Thursday, June 25, 2009

ada satu bisikan...

hari itu hari selasa yang tenang... esok aku ade exam. tp aku masih rilex. yela, exam lambat lagi. ade la dekat-dekat 28 jam. lalu aku melabuhkan punggung ke kerusi plastik tajaan kolej yang berwarna hijau. aku merenung tepat ke arah langsir bilik, warnanya sedondon. mmg la tak se'best' mane pon pemandangannye, tapi, tiba-tiba aku terdengar satu suara....

"aku malu tau tak?!" kata suara itu.

aku terus memandang tajam ke satu objek di tepi langsir.

"ko dah guna aku puas-puas semalam, sampai aku basah satu badan, skrg ko bia je aku kat sni. ko igt aku ni perempuan murah? " kata suara itu lagi. marah betul dia.

aku jadi cuak, kes-kes perempuan simpanan atau skandal macam ni mmg aku tak reti masuk campur, paling2 dasat aku bace kat sokaba tabloid je.

lalu hati aku terfikir,"dengan sape suara ini berkata-kata?".

tapi suara itu berbunyi lagi.

"aku malu dengan budak sebelah 2, die masih bersih, tak tercemar. die suci. menyesal aku bersama kau selama ni. dah la aku nak mandi pon ko tak bagi, lepas tu, selang sehari ko pakai aku balik. ko igt aku ni ape mandi seminggu sekali je? ko memang xde hati perut!! keji!! hina!!"

aku dah tak sabar, kot ye nak marah, jgn la tengking-tengking. angin aku pon dah datang.

lalu aku bersuara garang, "ah, jangan bising lah, dah mmg ko uniform aku, sukati aku la!!"

"eh, apsal ada dialog aku plak ni?" tiba-tiba aku tesenyum. baru sedar dari lamunan

" agaknye, camtu la perasaan uniform tu... hehehe...."

aku tersengeh-sengeh sambil memandang baju yang tergantung di tepi langsir(aku nk keringkan). sebelahnya ada bju yang telah digosok. baju tersebut baru dibeli. masih segar dan bersih (bkn baju aku).

p/s: aku bukan ape, trening hari isnin n rabu.... bukan xnk bsuh, takut xsmpat kering... hehe...



7 comments:

peche said...

basuh jagan x basuh...ish2

ayampinko said...

alasan untuk mengkaber malas anda..
huh pegi la basuh..

FdausAmad said...

kalau gua mengorat lu..jgn pulak lu silat kan gua...

ika gawus said...

ayampinko- bkn malas la... takut tak sempat kering... xpcaya plak...

fdausamad- kalo lu ngorat gua, msti la bini lu yg bersilat dlu... ye x?

Ain Johdi said...

tu die prangai ika ye kawan2..hahaha!

Si Caed said...

aPSal Uniform aku Terlibat saME nih?? Hahahaha~

mimie said...

xbc pn...
sj nk tulis..
mk mst bangge sb langsir die kua intenet ooo...
nnt mi nk tunjuk kt mk..
sjuk prot die tgk...
(sambil tersenyum malu)

Followers